onsdag 4 mars 2009

I Bangkok

Nu har jag anlant till asien. Andra dagen i bangkok nu. Resan och allt har gatt bra hittills. Ja forutom nar jag nastan lamnade telefonen efter mig pa helsingfors-vanda flygfalt...men det fixade sig och bade jag, min vaska,min telefon och allt annat kom fram samtidigt till bangkok. :)
Hade ju inte haft nan resfeber innan, inte ens nar jag satt pa flyget kandes det som att jag faktist var pa vag. Men val framme, ja da kandes det verkligen!! snacka om kulturshock! och jag kan saga att svettas har fatt en helt ny innebord for mig!! herregud sa hett det ar,dygnet runt! men jag klagar absolut inte!! igar spenderade jag dagen mest med att ga runt och titta mig runt. Manga meter kunde man inte ga innan det var nan tuktuk-forare, forsaljare eller nagon annan som ropade efter en eller drog i en. Nar dagen var slut var jag sa trott av varmen,alla nya intryck att jag verkligen slocknade. Nu ska jag bege mig ut och titta pa alla hundratals tempel som finns har i staden. Idag kommer mikaela och raicco hit ocksa.

Anyway, allt ar bra med mig, har overlevt min forsta dag i asien, atit min forsta thai-maltid utan att bli magsjuk, sa allt ar pa basta satt!!

Ha d bra dar hemma

Halsningar fran THAILAND!!:)

1 kommentar:

Marina sa...

Jaja, själv sitter man här i ett snöslaskigt åbo... jag är inte alls avundsjuk ;) Ser framemot att läsa om dina äventyr :)