tisdag 10 mars 2009

Paradis

Dags for en liten uppdatering da! just nu befinner jag mig pa koh phangan. Jag lamnade bangkok efter endast tva dagar, alla manniskor, hettan, avgaserna, trafiken blev for mycket. Efter tips av en australiensare bestamde jag mig for att aka till koh tao. Resan dit med buss och bat tog ca 15 timmar. Blev upplockad klockan 6 pa kvallen och var framme pa tao kl 10 pa morgonen nasta dag. Det var en lang tung resa och jag sov inte en blund pa hela resan, men det var ratt sa kul anda eftersom jag traffade massa trevliga manniskor. Bussresan tog ca 9 timmar, sen blev vi som skulle till tao dumpade vid vagkanten, vantade dar en halvtimme tills en pickupbil korde oss till hamnen dar vi sen vantade ca 4 timmar tills baten (som tog 2 timmar) kom. Vid det laget var man ratt sa slut! men med trevligt sallskap och nan ol sa gar det bra!:) Val framme pa tao sa kande jag som att jag kommit till paradiset!! kilometerlanga kritvita strander, vajande palmer, turkost vatten. Ja, ni vet. Det var UNDERBART! hangde mest pa stranden och slappade efter den langa resan. Stannade bara tva natter dar eftersom jag ville aka till koh phangan for det legendariska fullmoonpartyt som ar har pa phangan ikvall. Eftersom 10000-tals manniskor vallfardar hit for partyt sa tyckte jag det var bast att boka boende pa forhand. Hamnade pa en liten resort pa vastkusten av on, inte speciellt fint har, men bungalowen och manniskorna ar trevliga har. Mikaela och raicco bor har ocksa. Min fodelsedag firade vi med middag och coctail pa had rin stranden, vilket ar platsen dar all action sker. Tyvarr ligger det ca 30 km harifran sa det ar en bit att ta sig dit. Igar hyrde vi vespor och korde runt, stannde vid en jattefin strand, solade, simmade och snorklade. Ikvall ar det da som sagt fullmoonparty, da dansar tusentals manniskor pa stranden under fullmanen, samtidigt firar vi mikaelas fodelsedag!

Dags for mig att dra vidare till beachen!

Kram

Inga kommentarer: