fredag 20 mars 2009

Imorgon lamnar jag paradison phi phi och drar till tonsai pa krabi for att traffa min kompis Leah fran canada. Tonsai ar tydligen populart bland bergsklattrare och aven leah ar dar for att klattra. Tror inte att jag vagar mig pa det, men jag hoppas det finns en strand dar som jag kan chilla pa! Har trivts mycket bra pa phi phi, men det ar lite val mycket turistcharterplats anda, battre an pa samui, men anda, allt for mycket svenska turister har. Thailand ar verkligen det nya sverige! Det har varit lite dyrare har, sa for att dra ner pa kostnaderna sov jag en natt i ett dorm-rum med 15 andra manniskor, i natt sover jag i ett rum som narmast kan liknas med en fangelsecell med endast en madrass pa golvet! ar man hardcore-backpacker sa ar man;) De tre andra natterna jag varit har lyxade jag dock till det med ett lite finare rum, med alla bekvamligheter som eget badrum med varm vatten och wc som man kan spola i! Lyx!;) Vadret har varit riktit bra pa dagarna, igar var det nastan lite for hett att man inte orkade ligga pa stranden, spenderade mesta delen av tiden i vattnet. Pa kvallarna har det regnat och askat nagot helt otroligt. Men eftersom dagarna ar soliga och fina sa gor det ingenting!

Inga kommentarer: