tisdag 1 maj 2012

Gold Coast

Helgen har spenderats i Gold Coast, narmare bestamt Surfers Paradise, vilket ligger i Queensland pa ostkusten ca 2h flyg fran Melbourne. Nu rakar det vara 3:e gangen jag var dar, sa det var inte precis ett nytt stalle for mig! Hade inget storre behov av att leka turist, utan det var nog framst for att bara komma bort fran Melbourne ett tag. Hade samma rese-sallskap som forsta gangen jag var dar, namligen pojkvannen Steve, och denna gang firade vi var ett ars-dag. For att fira detta checkade vi in pa ett lyxhotell, i motsats till forsta gangen da vi bodde pa ett backpacker hostel...

Det hela borjade sadar lagom bra med att jag var nara att missa flyget. Akte namligen direkt fran jobbet till flygplatsen, och min sista patient drog ut mer pa tiden an jag tankt + att det var rusningstrafik fredag eftermiddag... S hade slutat lite tidigare och tagit taxi till flygfaltet och var dar i god tid medan jag sniglade mig fram och holl pa att fa ett nervsammanbrott i min bil! Trodde inte det fanns en chans att jag skulle hinna fram i tid, och S hade redan kollat upp vilket foljande flyg vi kunde ta och hur mycket extra det skulle kosta. Nar jag svangde in pa faltets parkeringsplats ringde han mig och sa att jag hade 5min pa mig innan de stanger check-in. Nu lag ju da forstas parkeringen typ en kilometer (okej, halv overdrift) fran terminalen. Och jag SPRANG i mina klackar och med mitt baggage, och tanka sig! svettig och utmattad kom jag mig fram till check-in desken precis innan de skulle meddela att de stanger! pust!

Val framme i Gold Coast, hade vi sen inte vadergudarna pa var sida...Precis som det gjort i Melbourne hela veckan, sa spillde regnet ner! och jag lovar, det stannade inte av for ens 5min under de 24 forsta timmarna vi var dar! har aldrig sett sa mycket regn i mitt liv! naval, vadret kan man ju som bekant inte gora nagot at, och visst hade vi en riktit trevlig helg iaf. Pa sondag sen sa klarnade det upp och vi fick stralande sol och hann ta nagra bilder dar jag inte ser ut som en drankt katt.







Val tillbaka i Melbourne har jag tyvarr dragit pa mig en forkylning och jag snorvlar, hostar och kanner mig allmant elandig. Forsoker preparera mig sa gott jag kan och hoppas kunna slippa sjukskriva mig.

Inga kommentarer: