söndag 1 april 2012

Forsta veckan

Bara en liten kvick uppdatering om min forsta jobbvecka. Berattar mer om sjalva jobbet sen, men ar for trott idag. Har haft min inskolningsvecka vilket har innburit att jag foljt med nagon av fysioterapeuterna fran kliniken till varje en av patienterna, sa att jag sen fran nasta vecka kan ta over patienterna sjalv. Det ar ett utmanande jobb, sa mycket har jag insett...men....sa sa sa fantastiskt jatteroligt! ANTLIGEN har jag fatt en utmaning, och far anvanda all min kunskap och mina fardigheter, och jag kommer att lara mig massor!:)

Sa har langt har storsta delen av mina patienter antingen ryggmargsskada eller hjarnskada. Har aven en hel del stroke patienter.

Eftersom ni laser min text just nu sa betyder det aven att jag har overlevt forsta veckan i Melbournes trafik! I mandags fick jag min bil, som jag aven far anvanda pa fritiden om jag vill. Det har med fickparkering kan jag ju bara glomma for bilen ar en modell storre om man sager som sa..! som tur ar kommer jag fa en mindre bil efter nasta vecka, vilket jag naturligtvis ar overlycklig at:) Maste ju dock kunna fa med min plint och alla redskap, sa den "mindre" bilen ar ju nog helt normalstor.

Min gps ar min bibel for tillfallet och utan den skulle jag vara helt lost!

Sakta men sakert kommer jag nog att komma in i rollen som bilkorande terapeut, och jag ar jattelycklig over den har mojligheten jag fatt. Ar aven valdigt glad att fa mina helger lediga! Mandag-fredag passar mig alldeles ypperligt, efter att i typ 3 manaders tid jobbat i princip VARENDA helg! min vana trogen dubbeljobbar jag ju naturligtvis annu...men har idag jobbat mitt sista skift pa cafeet!

Nu ar det dags for familjemiddag!

xox

2 kommentarer:

Sara sa...

Oj vad glad jag blir när jag läser det här! Det verkar ju jättebra ditt nya jobb! Super att du får jobba inom ditt område, lära dej nytt, använda det du kan. Och sen har du kört bil och klarat det! Och lediga helger! Jeee Johanna! :)

Mikaela sa...

Kul!!! grattis till nya jobbet! ganska coolt å kør runt me bil på vænster sido! :) ja komber ihåg att e int va så bara bara! :) saknar de vænnen! <3