torsdag 22 mars 2012

Den som vantar pa nat gott...

Na antligen lossnar det! for att gora mitt liv helt komplett sa har jag nu kammat hem dromjobbet:)

Eller ja, om det ar ett dromjobb vet jag ju inte forran jag borjar, men det later iaf som nagot jag skulle trivas med. Har fatt jobb pa en privat fysioterapi-klinik, Neurorehab at home, vilket som namnet antyder inriktat sig pa hembaserad fysioterapi for neurologiska patienter. Och nu rakar det namligen vara neurologi som ar mitt intresseomrade inom fysioterapin, sa nu far vi se om det ar nagot for mig:)

Allt later helt fantastiskt, forutom en liten detalj, vilket ar just det dar med hembaserad...patienterna kommer namligen inte till mig, utan jag aker hem till dem. Jag hamnade att ljuga mig bla i ansiktet pa min arbetsintervju och saga att jo, visst ar jag jatteerfaren med att kora bil i Melbourne, det ar inget problem alls! sanningen ar att jag annu inte har suttit bakom ratten har, eftersom storstads-trafiken gor mig lite nervos. Vanstertrafiken har jag ju anda vant mig vid, och visst korde jag en hel del under min roadtrip pa vastkusten, men dar var det ju mindre trafik an i Esse... Oh well, varre saker har jag gjort i mitt liv, sa det har tror jag nog anda ska ga helt bra:) Pa mandag far jag plocka upp en firma bil, och har sedan en vecka med inskolning, innan jag sjalv sen borjar kora runt och fyssa:)

Tror det blir bra det har:)

Sen ar det ju bara det har med hur jag ska kunna beratta for dem att jag bokat en 5 veckors semester till Finland... oj da!

1 kommentar:

Maj-Viol sa...

Hej vännen låter jättebra det nya jobbet,en vit lögn är nödvändigt ibland (allting ordnar sig) som du brukar säga. Kom bara ihåg din bokade resa...Kraam mamsen