måndag 5 mars 2012

"the family"

Mitt liv i Middle Park har blivit sa mycket battre sedan mina nya housemates har flyttat in. Och de ar inte bara mina housemates langre utan vi ar en familj. Vi ar alla fran olika hall i varlden och ingen av oss har var riktiga familj i australien (aven om man kunde hoppas den riktiga familjen ens skulle komma pa besok..!) Vi ar dock en ratt sa galen familj om man ska vara arlig. Och vara sondagsfamilje middagar slutar oftast med dans pa bordet:)



Har var vi hembjudna till vara vanner James och Michael pa bbq. Inte helt saker pa om vi blir ditbjudna igen, men kul hade vi;)
Bredvid mig pa banken har vi Isabela, fran colombia. Hon gor sin master i konst och jobbar halvtid med det vanliga; ni vet cafe/restaurang och dittan och dattan. Pa andra sidan banken langst bort fran kameran ar Linnea fran Sverige. Hon ar minstingen i vart gang pa endast 20 ar, hon jobbar ocksa pa ett cafe (gor backpackers egentligen nagot annat?) sen har vi Hana, som jag bott med sedan december nar jag flyttade in till Middle Park. Hon ar en skadespelare som, surprise, jobbar pa en restaurang:) Hon ar ursprungligen fran Kosovo men bott de senaste 10 aren i Nya Zealand.
Sa har ar vi, den lilla familjen:)

I lordags var jag bjuden pa brollop, sa med lite teamwork (linnea gjorde mitt har, och Hana min make-up) sa sag jag nastan respektabel ut (och min klanning var inte fran loppis). Tyvarr var vadret super kasst hela dagen, och det regnade non stop. Men sags det inte att regn pa brollopsdagen bringar lycka till aktenskapet:) Strand brollopet som de planerat i sisadar tva ar(!) blev ju da inte av. Men lika vackert var det for det.








Kram

2 kommentarer:

Maj-Viol sa...

Ååå du är så fin,roligt att det går fort att skaffa ny familj när den riktiga är (bara) på andra sidan jorden,men vi får höras snart...KRAMAR mamsen

Sara sa...

Vad fin du var! :)