söndag 8 april 2012

Glad Pask

Har nu avslutat min andra jobbvecka, och jag borjar sa smaningom bli varm i kladerna. Det enda trakiga med mitt jobb ar att jag aldrig riktit far traffa mina kollegor eftersom jag hela tiden ar out on the road, sa i borjan av vecka hade vi en social night och for ut pa restaurang och jag fick traffa alla, det var jattetrevligt, och det visade sig att vi ar flera internationella fysioterapeuter; fran Colombia, Brasilien och Indien. Intressant!

I torsdags fick jag aven byta min megabil mot en mindre bil, en fin liten hyundai, och jag var superexalterad. Korde med den hela dan, och den funkade jattebra och var mycket lattare att kora. Det blev mot slutet av dagen och jag hade bara en patient kvar, var lite sen och hoppade in i bilen och var beredd att gasa pa... Inget hander...bilen startar inte! alltsa hur typiskt!! fick ringa min chef for att kunna kontakta min patient, och sen ringa efter roadside assist for att fa hjalp. Alltsa halleluja... efter en stunds vantan kommer nagon till min undsattning och han far startat upp bilen igen, men batteriet ar slut sa han rader mig att inte stanna bilen innan jag ar hemma. Eh,great, fick ringa min chef igen som sen kom och motte upp mig vid en service station sa vi kunde byta batteri. Kom mig lyckligt hem igen... Na, kanske bilen ska rulla ordentligt nu efter det har...

Har nu njutit av nagra valfortjanta lediga paskdagar. Mestandels av tiden har jag spenderat nere i Bonbeach i vannens foraldrahem och igar korde vi upp till Dandenongs for lite vandring och vackra vyer.








Vi stannade aven i den sota lilla byn Sassafras dar det fanns massa fina hantverksbutiker och sota te-hus






Idag tog vi oss till Williamstown, som faktist bara ligger ca 20-30min fran var jag bor, men har annu inte varit dar. Fint hamkvarter, och trevliga cafeer och restauranger, dessvarre hade vi otur med var lunch och bestallde in den mest oatliga chicken parmagiana nagonsin! vi sag till att ata massa paskagg istallet...



Trevlig pask hittills, och har annu en dag att bara slappna av och hamta krafter infor nasta jobbvecka.

Kram

1 kommentar:

Sara sa...

Dandenongs gillade jag jättemycket, de gamla träden där e ju bara för fina!
Kul att du fått träffa dina kollegor också, trots att du mest flänger runt på vägarna under din egen arbetstid. Hoppas de är trevliga! :)