söndag 15 april 2012

Last days of summer

Medan April betyder var hemma i Finland, sa ar det ju omsvangt har, sa nu ar det host i Melbourne. Varma soliga hostdagar har vi nog anda, idag har det varit exemplariska 30 grader och jag har haft en strand-dag.


Har steker jag pa "min" strand i Middle Park, den ligger endast tva kvarter fran mitt hus, sa ni kan forsta att jag har spenderat manga dagar har i sommar:)

Vadret i april ar generellt varm och behagligt, medan man i maj borjar kanna av hostvindarna. Juni ar sedan smallkall vinter (okej, kanske inte riktigt). Vissa natter har redan borjat kannas lite kyliga, framst for att mitt hus antagligen ar det kallaste och dragigaste pa den har sidan ekvatorn, men jag ska nog egentligen inte klaga... jag har anda haft sommar i ca 8 manader...men grejen ar den att man vanjer sig vid varmen och tycker det ar kallt genast det blir runt 20 grader...

Familje-middag pa gang har i vart hus, blir lax och potatismos. Sedan en lugn kvall och forbereda sig mentalt for nasta veckas jobb.

Massa kramar

Inga kommentarer: