söndag 26 juni 2011

Phillip Island

Jag hade en pekkanen dag:) fran jobbet i fredags, sa jag fick ha "langledigt" vilket var jatteskont. Har tillbringat helgen med min van, som bor ca 30km utanfor Melbourne, jatteharligt stalle vid stranden. Har myst framfor oppen spis och njutit av den vackra havsutsikten. I fredags for vi pa en dagsutflygt till Phillip Island som ligger ca 2 h fran Melbourne. Det ar en liten o, som ar en megaturistfalla, folk vallfardar hit for att se sma pingviner komma upp till havsbrynet vid solnedgangen. Och som den turist jag ju ar, sa maste jag ju prompt dit och trangas med massa japaner och andra turister:)

Hittade aven lite annat vildliv i ett koala naturreservat, nagra somniga koalas och en och annan wallabe sag vi.
Strosade runt lite, at fish and chips vid stranden och blev nastan attackerade av fiskmasar. Korde runt on och kollade in olika surfstrander. Surfing ar nagot jag absolut ska prova pa sa lange jag ar har, men jag tror jag tar och vantar till lite varmare vader:)

Min eskima outfit pa stranden var kanske anda lite overdriven:) det var faktist inte sa kallt, runt 14 grader.



Vid halv 6 tiden nar solen gar ner, sa kommer hundratals pingviner upp till stranden. Hela tillstallningen var nastan lite lojlig, man betalade intrade och bankade sig sedan pa en laktare nere vid stranden och vantade sen pa att pingvinerna skulle dyka upp... det var sedan strangt fotograferingsforbud nar pingvinerna kom upp for att man inte skulle skramma dem...sa tyvarr inga bilder pa de sma sota liven. Men sota, det var de nog. Det basta var sedan nar man gick upp fran stranden langs en boardwalk, for da fick man ga helt jamsides med pingvinerna nar de vankade upp! :)

Sa detta var min midsommar antar jag! hoppas ni alla dar hemma har haft en fin helg! massa kramar:)

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Kan inte tänka mig bättre sällskap till midsommar än en massa söta pingviner :) Låter som du hade en trevlig helg! Vi firade första midsommaren som småbarnsföräldrar - dvs. lugnt och stilla ;)

Johanna sa...

Later som vi bada firade midsommar pa basta satt!:) ser framemot att fa se er fina lilla flicka i augusti:)