söndag 10 juli 2011

..

Inte mycket nytt under solen. Har jobbar jag och star i som vanligt. Det har varit svinigt kallt den senaste veckan, och jag langtar mer an nagonsin efter sommar, sol och varme!! har nu endast 6 veckor kvar pa Caulfield Hospital och sen ar det HOLIDAY som galler!! forst 2 veckor hemhemma (langtar langtar langtar!!) och sen tillbaka till Aussieland och resa runt med Jeanette i 6 veckor. Ar totalt inne pa ide'en att hyra en campervan och roadtrippa langs ostkusten. Skulle vara sjukt haftigt:) Resnerven i mig kliar seriost! jag vill vara on the road igen!! snart..!

Har nu sagt upp min ljuvliga lagenhet. Funderade framochtillbaka hur jag skulle gora, eftersom jag kommer att komma tillbaka till Melbourne efter att jag rest runt. Lekte med tanken att hitta nan att hyra ut den at i sisadar 2-3 manader, och sen komma tillbaka och njuta av sommaren i Melbourne. Kom anda fram till att det ar enklare att saga upp kontraktet. Vilket ju forstas betyder att jag inte har nagot att komma "hem" till... Inget jobb och ingen lagenhet... Men det har ju forstas aldrig varit ett problem for mig tidigare:)

Sen blir det ju till att fundera pa framtiden ocksa, om jag inte far forlangt mitt visum blir jag utkickad ur landet den sista januari... och det har med att forlanga visumet ar ju ingen enkel sak. Ar har pa ett working holiday visum, och det kan man bara bli tilldelad en gang pa en livstid... sa min chans ar ju liksom forbrukad... ett litet kryphal finns det dock. Man kan fa ett ars forlangning av visumet om man aker ut pa vischan och jobbar pa farm, plockar frukt, eller dylikt i 3 manader... sa kanske det blir en farmer-girl av mig annu sa jag far stanna kvar har!? eller sa far jag lov att gifta mig med en australiensare;)

Na, den dagen, den sorgen. Ska njuta av mina sista veckor pa jobbet, och forsoka vara duktig och spara mina slantar, sa jag har nagot att satta spratt pa sen nar jag slanger ryggsacken pa ryggen och drar ut pa aventyr:)

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Jag tycker du ska testa hitta en vattenmelonfarm och plocka meloner ett tag, har alltid velat se hur en sån odling kan se ut! :D

Nej hoppas verkligen du kommer på en bra lösning (som inte innebär att du tänker gifta dig och stanna där nere för alltid!!).

Vilka datum var det riktigt du skulle vara hemma?

Johanna sa...

vattenmelonfarm, ja det later ju spannade! men tank pa hur tunga och stora meloner ar, det maste ju vara ett tungt arbete att plocka dem!!

Hoppas ocksa jag kommer pa nagon bra losning, aven om jag tror att familj och vanner helst ser att jag kommer hem nar visumet tar slut!;)

Ser riktigt framemot att komma hem pa visit i augusti! jag ar hemma 2 veckor, mellan 20.8-4.9, ska bli kul att traffa er alla, speciellt att fa se er lillflicka! hoppas allt gar bra med er:)