torsdag 28 juli 2011

Min dag

Har haft en trevlig dag idag. Ar ledig fran jobbet bade idag och imorgon. Vi har ett liknande system som hemma med pekkanen dagar, man far en dag ledig per manad och jag fick spara ihop 2 dagar efter varandra, vilket ju ar jatteskont for da kanner man verkligen att man far vara LEDIG:) det har dessutom varit en fin vinterdag idag med stralande sol och 15 grader.

Borjade min dag med en timmes powerwalk langs stranden. Harligt!

Efter frukosten styrde jag kosan in till stan. Gjorde ett forsta stop pa mitt favvo loppis:) den unga sota killen som jobbar dar ser mig antagligen som stamkund vid det har laget. Idag fick en fin sommarklanning folja med mig hem. Har borjat samla pa mig en hel hog med klader och grejs...men nar jag flyttar ut om 3 veckor sa kommer jag att packa ihop det mesta och fora det tillbaka hit till Salvos, sa far nasta person ateranvanda dem:)

Efter det hade jag en del arenden att utratta, trakiga saker som bank besok och sant. Hade aven tid hos optikern for att kolla min syn. Har markt att min syn blivit snappet samre och jag hamnar att kisa for att se pa langt hall. Behover dessutom nya glasogon...dagen innan jag lamnade finland sa rakade jag satta mig pa mina glasogon sa de gick sonder...lyckades tejpa(!) ihop dem och de har hallit nu i 6 manader, men snart far jag nog kassera dem! provade miljoner olika brillor men med min beslutsangest blev det inget kop denna gang. Kanske nasta.

Spenderade storsta delen av min dag i stan, shoppade, fikade och hade kvalitetstid med, tja mig sjalv. Val hemma gjorde jag nagot som antagligen skulle forvana storsta delen av min vanskapskrets har. Jag bakade. Jajjamensan. Cupcakes med rosa glasyr (hamnade gora om glasyren en gang for jag fuckade upp den pa nat sett sa den blev grynig...) Men slutresultatet blev gott:) nam nam!

Efter att ha laddat med nagra cupcakes blev det sen dags for gymmet. Hamnar att skippa lopning, spinning och benovningar, eftersom jag fuckat upp annat an glasyr. Namligen mina knan. Har for hundraelfte gangen lyckats overanstranga dem, sa de ar pipisjuka ajaj. Sa jag flummade runt med nagra hantlar ett tag och gjorde nagra situps, och sen for jag hem.


Nu blir det snart natten har. Imorgon aker jag och min van till Sorrento och Mornington Peninsula over veckoslutet; kvalitetstid, spa och god mat. Japp, det blir bra. God natt!:)

Kram

Inga kommentarer: