söndag 31 juli 2011

Mornington Peninsula

Kanner mig utvilad och pigg efter mina 4 lediga dagar. Nu har jag endast 3 veckor kvar pa jobbet...sen ar det finito. Tank att 6 manader redan gatt! tiden gar fort nar man har roligt:)

I fredags akte jag med vannen S till Sorrento och Mornington peninsula, vilket ligger ca 2 h utanfor Melbourne. Vadret var soligt och varmt, sa vi styrde kosan mot Peninsula Hot Springs, vilket ar ett utomhus spa byggd over naturliga varmvattenkallor. Det var alldeles underbart! Vi spenderade timtals i de 15 olika poolerna, temperaturerna varierade fran 37C till 43C. Och for att denna finne ska kanna sig riktigt hemma hade de aven bastu dar:)

Resten av helgen har varit avslappnande, vi har kort runt peninsulan, besokt vingardar, atit gott och bara slappat. Sa jag att vi atit ocksa, pankakor stod pa menyn till frukost! och det var minsann en ordentlig portion:)

Pa lordag var vadret tyvarr inte riktigt pa var sida, sa vi lamnade peninsulan och for tillbaka till Bonbeach dar S bor. Och vad gor man en regning dag om inte shoppar skor at Johanna:) Pa lordagkvall fick vi se en fantastisk solnedgang. Det ar alltid nagot magiskt med att se solen ga ner i havet.



Idag har vadret igen varit helt fantastist for en vinterdag i Melbourne, 19 grader och sol. Harligt att kunna promenera langs stranden i bara t-shirt. Antagligen blir det kallare igen, men bara 3 veckor kvar sa kommer jag hem till sensommaren i Finland, och nar jag sen aker tillbaka till Aussie sa borde vadret borja varmas upp har!:)

Ha d bra, kram

1 kommentar:

Charlotta sa...

Åh ni ser ut att ha haft en riktigt mysig helg! Jag håller med om att tiden har gått otroligt fort...ska bli kul att träffa dig igen och se om du ser ut som vanligt :) Njut av dina sista veckor!