måndag 8 augusti 2011

Det narmar sig

Tanken pa att jag nu har mindre an 2 veckor kvar i Melbourne och pa jobbet gor mig bade exalterad och nervos. Det ar blandade kanslor, men samtidigt tycker jag sjalv att det ar dags for nagot nytt i vardagen.

Kommer dock att sakna mitt rum i det ljuvliga hus jag bott i de senaste 6 manaderna. Det tar emot att saga upp min hyra och vara tvungen att gora mig av med alla saker jag samlat pa mig... Jag kommer hogst sannolikt att atervanda till melbourne, och hamnar da att soka nytt hem, nya mobler, osv... Men, som sagt, det ar val dags for andring i vardagen. Och genom att gora mig av med saker och ting, sa kan jag i lugn och ro utforska resten av Australien, och vem vet var jag hamnar? Nej , just det! och det ar ju sa jag gillar att leva mitt liv! i ovisshet;)

Ar aven tudelad nar det galler att sluta jobbet. Har nu kommit till slutet av mitt kontrakt, valde nu att sluta nagra veckor tidigare for att aka hem till brollopet, men langre an 6 manader far jag anda inte jobba for en och samma arbetsgivare pga av mitt visum. Jag har trivts bra pa Caulfield Hospital, underbara jobbkompisar och trevlig arbetsmiljo.
Att jobba som fysioterapeut i Finland kanns for ogonblicket valdigt frammande. Det har varit en trevlig omvaxling att fa jobba i ett land och pa en arbetsplats dar fysioterapin varderas hogt och man far ett tack for sin insats. Nu har jag ju dock inte fatt jobba som sjalvstandig fysioterapeut, eftersom min registrering strulade till sig, och jag valde istallet att jobba som assistent. Men aven som fysioterapi assistent tjanar jag bra mycket mer an vad jag gjorde som fysioterapeut i Finland...
Det har dock varit intensiva mander pa Caulfield Hospitals fysioterapiavdelning, och jag ser anda framemot att ta farval och bara fa vara ledig, resa och ta dagen som den kommer:) Tempot ar hogt och det stalls hoga krav pa fysioterapin. Har vant mig vid en stressig arbetsdag dar jag behandlar flertalet patienter samtidigt, och inte nog med att forsoka hinna med patienterna, sa faller dessutom massa andra uppgifter pa mig som assistent, fora alla patienter framoch tillbaka mellan avdelningarna och fyssen, faxa och kopiera alla mojliga dokument, svara i telefon, och dessutom ha hand om hela hjalpmedelsutalningen, och bestalla in allt fran rollatorer och kryckor till plaster och mitellor. Det ar mycket att halla reda pa, och jag ser framemot att ge over mina arbetsuppgifter at nagon annan;) men, med det sagt, sa kommer jag att sakna min arbetsplats, mina patienter och alla kollegor! det har varit en fantastisk tid. Nu ar det bara kvar att planera min leaving lunch och njuta av sista tiden som arbetstagare. Nu hoppas jag kunna resa en tid med mina ihoptjanade slantar, och vem vet var och nar jag jobbar nasta gang.. I en bar nagongstans eller salja bikinis i en surf shop!;) Vem vet?!

Avslutar med tva bilder fran helgens bravader. Har gjort nagot sa oaustraliensiskt som aka skridskor! Det var superkul! till tonerna av 90-talets disco klassiker:) extra roligt var det att se min aussie van som statt pa ett par skridskor en gang tidigare i sitt liv. Det var nog bambi pa hal is over det hela! haha!




Inga kommentarer: