söndag 21 augusti 2011

Hemma

Hade en underbar sista vecka i Melbourne, och sade i torsdags hej då att mina jobbkompisar pa Caulfield hospital. Kommer att sakna dem alla, och det var lite sorgligt. Men, skönt samtidigt att veta, att nu ar jag ledig! Nu har jag holiday!! :)
I fredags var det då dags att ta farväl av mitt hus, packade ihop och flyttade ut. Lämnade kvar mina möbler, och kanske nästa person som flyttar in vill ha mina loppis-fynd;)
Efter en sista måltid med vännen, skjutsade han mig till flyget. En 24 timmars resa väntade...

Resan gick helt bra, tröttsam såklart. Hann med precis med flyget från hesa till krombi, och hela den flygresan satt jag och log för mig själv...jag var pa väg hem:)

Redan efter en timme hemma i Esse kändes det som om jag knappt hade varit borta! allt var sig likt, allt var som vanligt. Och Australien kändes oerhört långt borta! har jag ens varit där?!? helt sjukt hur snabbt man anpassar sig!

Idag har jag fått vara på dop och träffa ett nytt tillskott till släktet, mitt kusinbarn, den underbart ljuvliga Alleria:) hon var så vacker! har nu fullspäckade 2 veckor hemma att träffa alla fina kompisar, och naturligtvis höjdpunkten Maria och Bias bröllop!

Jag är så lycklig. Måste var nåt i Esse-luften:)

Inga kommentarer: