torsdag 9 juni 2011

Okej nu ar jag avis

Sa harligt det maste vara hemma nu med sommarvarmen! jag ar seriost avis for har i Melbourne ar det skitkallt, regnigt och blasigt... usch da. Det ar nu man som backpacker borde ta sitt pick och pack och dra upp till norra delen av australiens ostkust, dar det ar ca 30 och stralande sol. Istallet sitter jag och fryser hacken av mig i 10 grader. Ja, man gor ju tydligen sina val har i livet! synd att australiens coolaste stad (melbourne) ska ha en san kall vinter! brr, far se framemot min semester i finland, hoppas pa en fin sensommar dar i slutet av augusti:)

I helgen har jag dock att se framemot en haftig upplevelse, namligen att fa se och hora en otroligt inspirerande och fantastisk person, namligen Dalai Lama. Han befinner sig just nu i Melbourne och jag hade turen att fa en biljett till ett av hans tal, om livet och lycka, karma och reinkarnation. For mig som inte utovar nagon religion ar Dalai Lama det narmaste jag kan ha som andlig ledare. Har last nagra av hans bocker och hans ord far mig verkligen att se livet i ett helt annat ljus. Hoppas pa ett givande mote!:)

Njut av varmen dar hemma och tank pa mig har i snalblasten;)

Inga kommentarer: