torsdag 2 juni 2011

Brissie bilder

Gah! mitt sloa internet gor mig galen just nu, tar en evighet att ladda upp foton, sa ni far tyvarr noja er med endast de har brisbane bilderna, alla med mitt fula tryne pa:)




Ute pa galej. Den har cosmo drinken var snordyr, sa jag njot av varje liten klunk;)

Gold Coast. Surfers Paradise. Har vill Johanna bo:)


He va he! Ser framemot nasta resa!:)


Pa tal om resa... Har just bokat flygbiljett till ett attans sa exotiskt resmal!!! den 19.8 hoppar jag pa flyget till... tatadatataaa *trumvirvel* Finland!! jaa!!! hem till esse:) men bara pa semester. Och bara for att min syster har valt varldens samsta tidpunkt att gifta sig pa! men hallelujah! min syster ska gifta sig!!! och det vill jag for allt i varlden inte missa!!!!!!! :)
Och sen jag bokat biljetten, sa ser jag mer och mer framemot min korta visit hemhemma! ska bli alldeles underbart att se familj och vanner som jag saknar MASSOR! och vem vet nar jag kommer hem nasta gang..hmm!

Det blir dock bara en tva veckors snabbvisit, den 4.9 flyger jag tillbaka med Jeanette!! vi flyger upp till Cairns upp i norr pa ostkusten och ska sen resa ner langs kusten i 5 veckor! ska bli superskoj!! can't wait!

Snart helg igen:) har haft en utomordentligt trevlig vecka, med mycket skratt och vardagslyx. Firade min kompis Annies fodelsedag igar med underbar middag och sa mycket tarta att jag holl pa och spricka. Och sa nagra vinglas pa det:) fick tom. prata finska for forsta gangen pa 5 manader...annies nya flatmate bodde i finland i 6 manader for sisadar 10 ar sedan nar har var pa utbyte i hogstadiet. Hans finska var helt lojligt bra... haha, var glad att ingen annan dar forstod vad jag sa, for jag kunde hora sjalv att jag hade en engelsk brytning pa min finska..som om den inte var dalig redan innan!;) oh well!

Kramar i massor!

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Så fint det var, riktigt sommarväder också :) Hur är det i Melbourne nu?

Vi ser nog fram emot att du ska komma hem även om det bara är en snabbvisit, glöm inte att du ska hälsa på ditt favorit-kusin-barn också! ;)

Johanna sa...

Jo, det var nog riktit fint dar! ljuvligt! Nu ar det officiellt vinter i Melbourne, som tur ar har vi haft en mild start pa vintern med ca 18 grader och sol...sa just nu kan jag inte klaga! men natterna blir kyliga med endast ett par plusgrader.

Ska bli riktit skoj att komma hem och se er alla igen! och mitt favorit kusin barn kommer att sta hogst upp pa listan:)