söndag 29 maj 2011

Brisbane

Ja, jag flyger och far. Har just kommit hem fran en weekend trip till Brisbane pa Australiens ostkust. Harligt att komma ivag igen, denna gang till lite varmare vader om man jamfor med Tasmanien dar jag fros mer an jag gjort pa ar och dagar (okej, nagra manader, men iaf). Den forsta juni ar det officiellt vinter har pa den sidan av jordklotet jag bor pa, och visst marks det att det blivit kallare. Inte var det precis bikinivader i brisbane heller, men varmt nog att ga i shorts och t-shirt, sa det var jatteskont!

Pa fredagmorgon hoppade jag och vannen pa flyget till Brisbane. Efter att ha checkat in pa hostellet sa agnade vi sen resten av dagen med att strosa runt i staden. Brisbane paminde faktist ratt sa mycket om Melbourne. Ska jag vara arlig sa foredrar jag melbourne, men klimatet ar absolut battre i Brisbane! Bilder kan jag ladda upp i nasta inlagg, sa hall ut:)

Pa kvallen svirade vi upp oss (sa mycket en backpacker med second hand klader nu kan svira upp sig...) och gav oss ut i natten. Forsoker halla en strikt budget, men bestamde mig for att lyxa till det lite, sa vi at och drack gott och hade en fantastisk kvall. Lite action fick vi vara med om ocksa..! Vi at middag pa en uteservering pa en italiensk restaurang och mittiplotsligt stortar en galen kvinna in foljd av hennes lika galna pojkvan. De hade ett massivt gral och ropade och skrek at varandra, och av nagon anledning parkerade de sig pa varsin sida av bordet dar vi satt och forsokte njuta av var middag. Vi hamnade att slanga oss pa golvet nar kvinnan tar ett ljus och kastar det mot killen. Ingen kom till skada, utan killen valjer helt lugnt att stjala mitt vinglas och ta sig en klunk. Da norpar kvinnan en vinflaska fran ett annat bord och borjar jaga killen runt terassen. Vi sprang ut pa gatan eftersom situationen blev lite val absurd. Sag hur kvinnan kastade flaskan men som tur var traffade hon inget annat an golvet, och efter det lugnade hon ner sig lite! Vi bestamde oss dock att soka oss till ett lugnare stalle efter det:)

Foljande dag tog vi tag+buss till Gold Coast ca 1-2 timmar fran Brisbane. Kollade in surfers paradise och jag hittade verkligen mitt paradis i australien! milslanga strander! dar vill jag bo! tyvarr fick jag ju inte lamna dit utan till kvallen var det bara att ta taget tillbaka till Brisbane, dar vi sen tillbringade en lugn kvall med middag och drinkar (utan galna vinflask-kastande kvinnor). Nasta morgon var det tack och hej Brisbane och inget annat an att hoppa pa flyget tillbaka till hostrusket i Melbourne. Fin helg och jag kanner mig laddad for en ny arbetsvecka!

Nu maste jag forsoka spara lite pengar...gar ju inte sadar himla bra for mig! Men jag njuter. Och jag ar lycklig. Valdigt lycklig!

Inga kommentarer: