torsdag 12 maj 2011

Kallt!

Ja, hostvindarna blaser nog har i Melbourne for tillfallet! trodde inte det var mojligt att frysa sa mycket som jag gjort har de senaste dagarna. Och jag har ju inte precis ratt att klaga eftersom jag kommer fran ett av varldens kallaste lander, men jag ar definitivt inte gjord for kyla! det ar dessutom en annan sorts kyla har an hemma, det ar sa har vatt och rakallt, och husen ar ju inte precis bra isolerade! Melbourne vadret har ju rykte om sig att vara valdigt ombytligt, och man pratar om att man kan ha 4 arstider pa en dag. Och det stammer. Nu verkar det dock som om att vintern har kommit i fortid, och jag har hamnat att stalla ballerina-skorna och flipflopsen pa hyllan.

Till raga pa allt sa har jag blivit forkyld. Och blev hemskickad fran jobbet igar, ar hemma idag och forsoker kurera mig. Maste bli frisk till imorgon! for da flyger jag namligen till Tasmanien med en kompis over ett langt veckoslut. Har 2 dagar ledigt fran jobbet, sa kommer tillbaka i jobb forst pa onsdag. Verkligt dalig tajming att bli sjuk... Och Tasmanien ar ju da ocksa nagra grader kallare an melbourne... Hall tummarna for mig att jag pa nagot mirakulost satt blir frisk har pa 24 timmar!!

Kram, host och snorvel

Inga kommentarer: