torsdag 5 maj 2011

Campingen i bilder

Det ar alltid roligare nar man far se nat med bilder, det tycker iaf jag! sa har kommer campingen i bildversion:

Lite nervost att kora pa vanster sida av vagen. Och varje gang jag skulle satta pa blinkers for att svanga sa satte jag igang vindrutetorkarna. Och jag menar VARJE gang.

Det var en lang resa. Fick mig verkligen att inse vilket enormt land Australien ar! Kandes ibland som om vi korde och korde men inte kom nagonstans! men roadtrips ar ju egentligen riktigt kul, med gott sallskap gar allt bra!

Skont att komma fram till campingplatsen och traffa adelaide kompisarna som jag inte traffat sen jag flyttade till Melbourne.

Nationalparken vi campade vid var jattefin och det fanns manga vandringsleder att valja mellan, har ar vi pa en 11km vandring i en valdigt utmanade terrang.







Mina icke-existerande matlagningskunskaper har blivit ett staende skamt bland mina vanner, men morgongroten med farska frukter var det jag som stod for:)




Hangmattan var popular!


















Harligt gang, pa bilden saknas annu 2 pers! alskar camping livet och det var verkligen skont att ha en paus fran det "verkliga" livet med jobb och masten. Saknar nog lite att inte vara on the road och ta dagen som den kommer.

Som tur ar har jag en del kortare resor inplanerade den narmsta tiden! om en vecka aker jag och en kompis till Tasmanien over ett langt veckoslut. Blir skoj!

1 kommentar:

Charlotta sa...

Härliga bilder! Det ser ut som ni hade det riktigt trevligt, fast den långa bilresan låter lite jobbig!