söndag 19 juni 2011

Berg- och dalbana

Sa, vardagen lunkar pa. Man sager ju att livet ar en berg-och dalbana, det gar upp och det gar ner. Har haft en vecka nar jag varit lite nere och faktist rent av haft hemlangtan. Vilket ju naturligtvis ar helt normalt att ha i nat skede nar man nu rakar vara langt bort hemifran. Da ar det skont att ha fina vanner runtomkring sig som peppar upp en, samt att inse att familj och vanner faktist bara ar ett telefonsamtal ifran!

Jag har aldrig egentligen kannt mig bunden till nagon plats som jag nu riktit skulle kalla hemma. Utan for mig ar det mest var manniskorna jag alskar finns. Home is where the heart is. Jag har extremt latt for att borja kanna mig hemmastadd vart an jag rakar packa upp min kappsack. Och just nu rakar det vara Melbourne och Australien. Har kan jag se mig stanna kvar en langre tid... sa lange jag kan aka pa besok till familj och vanner nu som da!:)

I helgen har jag mest chillat. Motte upp en bekant fran Adelaide som var pa besok i stan, och sen haft kvalitetstid med vannen som varit borta ett tag. Batterierna laddade for en ny arbetsvecka, som faktist ar lite kortare for mig dessutom, har fredag ledig och har planer pa en dagsutflykt till Phillip Island for att se sma sota pingviner komma upp till stranden vid solnedgangen. :)

Ha d bra, tanker pa er alla darhemma:)



Inga kommentarer: