lördag 25 april 2009

Beachen

Befinner mig nu sen nagra dagar tillbaka i Sihanoukville i sodra kambodja. Kom hit efter att ha spenderat tva dagar i Battambang. Sag verkligen framemot att komma till stranden pga den tryckande hetta jag upplevt sen jag kom till kambodja. Har ar det betydligt svalare och for forsta gangen pa veckor ar jag inte konstant drankt i svett. Daremot har vadret faktist inte alls varit bra har, regnar lite nu och da, framt pa morgonen dock, lite molnigt ar det hela tiden. Kanske inte det man vill ha nar man antligen kommit sig till stranden...Antagligen mitt straff for att jag klagat sa mycket pa hettan pa sistone. Vet inte riktit vad jag ska tycka om sihanoukville, visst ar det fint har, men i samma klass som thailands paradisoar ar det inte. Dessutom blir man standigt pahoppad av alla mojliga forsaljare nar man ligger pa stranden. Dom lamnar en verkligen inte i fred. You want bracelet, only one dollar, buy from me, you promise buy from me, please buy from me, BUY FROM ME, BRACELET ONLY ONE DOLLAR. Ja, ungefar sa dar haller dom pa tills man koper nat av dem. Men sen om man koper fran en blir alla andra forsaljare sura pa en for att man inte kopt av dem...Why you don't buy from me, you promised buy from meeeeee! Suck.
Traffade en amerikansk kille for nan dag sen och vi hyrde en motorcykel for att kora runt till olika strander. Vi hade hort om en fin strand och fragade runt var den lag. Korde ivag och jag lovar, tror inte att nagon kort vilse sa manga ganger vi gjorde (till vart forsvar hade vi ingen karta), tills vi antligen kommer oss fram till stranden...som visar sig vara antagligen den samsta i hela sydostasien, knappt nagon sand alls och det lag skrap overallt. Visar sig att vi blandat ihop namnen pa tva strander och den vi skulle aka till lag maanga kilometer at motsatt hall. Na, vi kom oss faktist fram till den stranden till sist, och den var helt okej. Ar dock alltfor bortskamd med oarna i thailand for att riktit uppskatta den tror jag.
Forovrigt har jag varit helt otroligt trott, allt resande fran plats til plats, alla aktiviteter, alla nya intryck, ja allt jag har upplevt under de nastan 2 manderna jag rest har nu slutligen kommit ikapp mig. Det ar faktist oerhort uttrottande att standigt vara pa resande fot. Sa anda sen jag kom till sihanoukville har jag sovit extremt mycket, typ 12 timmar per natt, och ibland pa kvallarna bara suttit och last en bok eller tittat pa tv. Behover det for att lite lugna ner tempot. Njuter dock i fulla drag av mitt resanade (var det nan som trodde nat annat!), och snart ar jag redo att bege mig till nasta plats. Stannar en dag till har sen aker jag vidare. Destination okand annu, men kommer nog pa nat.

Inga kommentarer: