lördag 5 mars 2011

Jobb och Melbourne

Sa nu tillbringar jag mina sista dagar har i Adelaide, staden som jag trodde skulle bli mitt hem nagra manader framover. Det blir istallet Melbourne. Vilket inte ar fy skam!:) Det var ju faktist Melbourne som var mitt forsta val nar jag satt dar hemma och funderade var jag skulle vilja bo i australien. Sa nu har the mighty universe sett till att jag hamnar dar var jag borde vara:) Jag tror ju hart pa att allt har en mening och att allt hander av en orsak. Allt reder alltid upp sig pa ett eller annat satt!

Anledningen till att jag nu flyttar till melbourne ar att jag blev erbjuden jobb pa ett sjukhus som physiotherapy assistant. Jobbet verkar riktit intressant, och kommer att fa rotera mellan olika avdelningar. Borjar pa ortopedin nasta vecka. Som fys assistent har jag ju naturligtvis inte lika mycket ansvar utan jag jobbar under en fysioterapeut, men pa det har sattet sa far jag ju anda gora det jag helst av allt vill!

Nu kommer da stressmomenten in, har ju varit pa total "holiday-mode" de senaste tva manaderna, och vant mig vid att ta dagen som den kommer! nu ska jag da mittiallt borja jobba heltid, och samtidigt hitta nanstans att bo for det kommande halvaret. Semestern ar over! men samtidigt borjar nagot nytt och spannande! Tror jag kommer att trivas bra i Melbourne, men visst kommer jag samtidigt att sakna adelaide och alla kompisar har (nu kan jag inte skriva nagot dumt har, eftersom vissa tydligen anvander google translate pa min blogg! haha, busted!)

Jag har mycket som ska fixas har innan jag flyger till melbourne imorgon, sa maste rusa! kramar till allihopa!

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Åh så roligt! Så skönt för dig att ha jobbet fixat, nu vet du ju att du kan stanna ett bra tag till och ha lite pengar att leva av :) Hoppas du hittar något fint ställe att bo också! Kram!

Sara sa...

Åh, Melbourne... Hoppas det blir helt superbra! Du kommer nog att komma in i jobbet efter ett tag också, men det e ju alltid svårt att börja efter att man varit ledig... Det är säkert lättare när du jobbar med nåt du tycker om iaf.
Hur går lägenhetssökandet förresten? Jag har några kompisar där nere, så om du vill kan jag höra med dem om de känner till nåt!