lördag 26 mars 2011

Har nu skaffat ett mobilt bredband at mig, som tyvarr ar helt vardelost. Var inne och fragade till ett antal "internet forsaljare" och alla sa de samma sak at mig, omradet dar jag bor Elwood har valdigt dalig tackning, sa natet fungerar overlag daligt dar... inte mycket att gora at saken, skype fungerar ratt sa daligt, men lyckades iaf halla en konversation med Maria just, med nagra avbrott och strul emellan.

Haller pa att gora mig hemmastadd i min lagenhet och har borjat ta tag i det dar med moblering och inredning. Vill ju inte satta en massa pengar pa att kopa dyra saker nar jag inte ska bo har sa lange, men som tur ar finns det andra satt! folk satter namligen ut sina mobler och grejer pa gatan nar de vill bli av med dem, och sa kommer sana som jag och tar dem!:) idag hittade jag en jattebra queen size madrass som jag slapade med mig hem, sa nu behover jag bara hitta en sang-ram. For nagra dagar sen hittade jag en byra som tyvarr var for tung for att jag skulle orka slapa den hem, och nar jag fick skjuts av hannah for att hamta den sa hade nan annan hunnit fore... Sen finns det alltid loppis. Det mesta jag ager i bade kladvag och prydnadsaker har jag fyndat for nagra ynka dollar pa loppis. Min laptop ar second hand. For nagra veckor sen gick min kamera sonder, sa jag har tyvarr inte kunnat ta nagra bilder pa lange. Hittade dock en kamera pa gumtree.com (samma sida dar jag hittat laptopen och lagenheten jag bor i), sa nu ska jag aka och hamta den av en indisk kille (sakert nat billigt tjafs han importerat fran indien).. na, hoppas den fungerar, sa jag kan borja satta upp lite bilder igen.

I helgen har jag haft besok av en annan kompis fran Adelaide. Mycket cafe, restaurang och bar-besok har det blivit. Trevligt!

Overlag borjar jag kanna att jag verkligen bor har nu, jag ar inte en backpacker langre. Kanns lite konstigt faktist, att ha en vardag och en rutin. Har aven tagit itu med springandet igen. Har en alldeles underbar lop-runda langs stranden. Har dessutom joinat ett flashigt (och svindyrt) gym i narheten, sa nu ska har tranas:)

Inga kommentarer: