fredag 1 april 2011

Bara en liten bild...

...sa att ni inte glommer bort mig! med pa bild aven marilyn monroe som jag hittat pa loppis.




Jag fortsatter fynda pa gatorna. Nastan iaf. Hittade en cykel som nagon slangt tillsammans med mobler och lite annat grejs. Vad bra tankte jag och tog med den hem. Upptackte ju medsamma att den hade punka, men tankte att det ar latt fixat. Kom hem och konstaterade att det har nog ar inget jag forstar mig pa, sa jag slantrade ivag till en cykelshop for att fa den fixad. Dar ville de dock ha 100$ att laga punkan (ja, plus lite andra grejer som tydligen var sonder pa den...). Inte precis vart det for nat man hittat pa gatan... Sa jag lamande den pa vagkanten for nasta tokstolle att plocka upp den. Men jakten pa cykel fortsatte, och igar hittade jag en pa gumtree.com (alltsa man hittar allt dar), sa ivag slantrade jag igen till en tjej som ville salja sin gamla cykel + hjalm och cykellas for 50$. Nar jag cyklade hem insag jag nog att den inte var vard en cent mer an sa, men den funkar iaf. Sa nu kan jag cruisa runt pa melbournes gator och forsoka undvika att bli overkord, det har med vanstertrafik forbryllar mig fortfarande!

1 kommentar:

Charlotta sa...

Ganska praktiskt med "containerfynd" :) fast skulle vi ställa ut gamla möbler och sånt på gatorna skulle ju allt blir nersnöat på några dagar!