onsdag 21 december 2011

Nytt hem!

Nu ar jag inflyttad i mitt nya hem i Middle Park. Och jag absolut alskar det! Efter lite trubbel med inflyttningsdatum och transport av mina mobler (yes! jag har mobler), sa kom jag hit i mandags. Spenderade kvallen med att stada och putsa rummet fran golv till tak, tjejen som bott dar tidigare var milt sagt inte sa noga... Har samlat ihop mobler har och var fran bekanta och loppis, sa jag ar stolt agare av en sang (en riktig en! sa inget sovande pa en madrass pa golvet mera), nattduksbord, hyllor och en garderob. Har spenderat dagen pa IKEA idag och har inhandlat massa dekorationer till mitt rum for att det ska kannas som hemma:) Jag bor tillsammans med 3 hyggliga typer, vi kommer superbra overens, mina roommates ar Paddy, Ayla och Hana. Redan forsta kvallen fixade Hana middag at oss alla och vi hade en get to know varandra kvall. Det ar harligt att kanslan av att ha ett hem tillsammans med manniskor man trivs med! Omradet jag bor i ar jattefint, vart halvruckel till hus ser nastan lite missplacerat ut, bland alla flotta hus;) men det ar ett lugnt och tyst kvarter, supernara stranden (vilket var mitt forsta kriterie) nara stan, och helt bredvid St kilda, med cafeer, barer och restauranger. Kommer att ha det bra har:)

Julen ar pa kommande har jag hort. Hur en australiensisk jul gar till ska bli intressant att se. Noll julkansla har jag iaf... Lite battre blev det nar jag kopte glogg pa ikea, och pepparkaksformar. Nu blir det att stalla till med pepparkaksbak for hela slanten:)

Bilder pa vart hus kommer, bara jag far mer ordning pa saker och ting.

Arbetslos ar jag annu, men jag tankte som sa att jag tar jullov, och tar itu med den saken pa det nya aret:)

Ha d!

2 kommentarer:

Maj-Viol sa...

Hej vännen låter ju helt bra med ditt boende, kan vi skypa på lördag om det passar då vi har julafton,annars GOD JUL på dej kram mamsen

Johanna sa...

Absolut kan vi skypa pa julafton, jag har pa datorn:) kram