fredag 23 december 2011

Jul

Det ar inte forsta gangen jag firar jul utomlands, men det ar minnsann forsta gangen jag firar jul i 32 graders varme..!

Aningen annorlunda, och det kunde inte kannas mindre julaktigt, julgran och julprydnader gar liksom inte mitt i sommaren, sa ar det bara! Men julen kommer vare sig man vill eller inte. Har idag haft en underbar dag, klarade av det sista av julshoppingen (man lamnar ju allt till sista stund, naturligtvis), solade pa beachen som ligger ca 400m fran ytterdorren, lagade pepparkaksdeg, for sen och traffade kompisar, och kom hem lagom tills mina rumskompisar kom hem runt 10 tiden fran jobbet sa vi hade en mysig stund tillsammans och jag bjod pa glogg.

Imorgon ar det julafton, vilket bara ar en vanlig dag har, det ar namligen juldagen som ar The Day med julklappsutdelning och hela rubbet. Julhelgen kommer att spenderas med S och hans familj. Imorgon ska jag intruducera pepparkaksbakning och glogg. Juldagen firar vi med deras familjebekanta. Och sedan julannandagen aker vi ut till hans halvsysters familjs farm.

Ser framemot det nya aret, tror det kommer att bli bra. Hur det ska kunna sla mitt 2011 med alla resor jag gjort vet jag inte! men jag tror det har potential:)

Avslutar med lite julbilder, fran nar vi kladde julgranen nagra veckor sen hos S.





Onskar er alla en riktigt fin jul

Kram:)

Inga kommentarer: