söndag 11 december 2011

Melbourne

Sa, att vara tillbaka i Melbourne har varit lite upp och ner. Framst for att jag har saknat resandet en del. Det ar inte latt att komma tillbaka till verkligheten efter att ha varit pa holiday och inte behovt bekymra sig for nanting i 3 nastan 4 manader..!

Men det ar bara att ta skeden i vacker hand och gora det basta av situationen. Sa lagenhetsjakten borjade mesamma jag landade i Melbourne. Det har varit en pars! har fatt konstatera att jag hade jattetur sist jag bodde har eftersom huset jag flyttade in till var helt super, jattefint, stort och inte sa farligt dyrt med tanke pa vilket fint omrade det var. Vill bo kvar i samma omrade, eftersom det ar nara stranden. Har varit och tittat pa massa hus, men antingen har de varit helt vidriga, pyttesma rum eller konstiga manniskor. Eller sa hog hyra att det ar helt omojligt for mig att bo dar (speciellt nu som arbetslos...)

Naval, har nu hittat en bostad at mig! Det ar ett annat omrade, men helt bredvid dar var jag ville bo, sa det spelar ingen roll, anda helt bredvid stranden:)plus att hyran var superbillig:) mina 3 room mates ar helt jattetrevliga:) Det enda minuset ar val da att huset i sig inte ar i basta skick, gammalt hus! men men, tror det kommer att bli jattebra! medsamma jag traffade de som bodde dar sa visste jag att jag ville bo dar, och da hade jag inte ens sett huset! far flytta in om en vecka, sa nu har jag lite tid att jaga mobler. Blir val samma som forra gangen... jag snokar runt kvarteren och soker mobler som folk slangt ut pa gatan;)

Nasta projekt blir da att hitta jobb... Samt att forsoka forlanga mitt visum. Annars ar det tack och hej om mindre an 2 manader... och det vill jag ju inte!

Och jul om 2 veckor! seriost!? kan vi inte bara ta och skippa julen i ar?!?

4 kommentarer:

Maj-Viol sa...

Nej nej Johanna julen skippar man inte,kanske inte julstämning i 25g värme precis men vi har en vit jul iaf hoppas jag. Kram mamma

Johanna sa...

Ja julstamningen, den ar nog langt borta! men om ja sku ta och baka lite pepparkakor, sa kanske det skulle bli battre:)

Charlotta sa...

Det skulle nog kännas konstigt att fira jul under strålande sol :) Men hoppas pepparkakorna blir lyckade!

Ingen julkänsla här heller, det är lite svårt när ens hem sett ut som platsen för ett bombnedslag i flera veckor, inte har jag haft tid eller möjlighet att köpa julklappar och det enda julpynt vi har än så länge är en liten ljusstake i köksfönstret. Adventskalendrarna ligger nedpackade och oöppnade i garaget. Julgardinerna är i skrubben dit jag inte kan gå in för där ligger en gigantisk hög med gamla lister framför dörren.

Jaja, det är ju massor av tid kvar, visst?!!

josefine sa...

Hej!
Jag hittade din blogg när jag sökte efter sjukgymnastassistentjobb i Australien. Hur gick du till väg för att få jobb? Jag går nämligen ut nu till jul och vill ut och jobba utomlands, för här i Sverige är jobben inget att hurra för.

Mvh Josefine