torsdag 19 januari 2012

Sommar vadret i Melbourne ar lika ombytligt som alltid. Ena dagen svettas man i over 30 grader, nasta dag far man nastan ta pa sig vinterjackan igen! Melbourne ar en harlig stad, men vadret gor mig tokig ibland! denna vecka ska det iaf hallas mellan behagliga 25-30grader:)

Jag borjar bli varm i servitris-kladerna, och jobbar typ 5 kvallar i veckan pa en restaurang nara var jag bor. Det ar milt sagt en lite annorlunda livstil an vad jag ar van vid! det blir sena kvallar, och efter att jag kommer hem nangang efter midnatt, sa ar det stort omojligt at ga och lagga sig genast! sa jag stannar upp till en 2-3tiden pa natten och sover sen bort hela formiddagen... pust, jag ar helt klart for gammal for det har!;)

Igar var jag och S ute pa frukost pa ett cafe i Middle Park, bara runt hornet fran var jag bor.



De sokte ocksa personal, sa imorse hade jag en trial, och ska forhoppningsvis borja jobba dar istallet, dagstid:)

Under tiden soker jag mer seriosa (battre betalda) jobb:) och njuter av livet och sommaren:)

1 kommentar:

Maj-Viol sa...

Hej vännen du ser ut att ha en ordentlig frukost åtminstone, du har ju inte snö och minus grader men vi är ju på olika sidor av jorden.KRAAM till dej mamsen