fredag 7 oktober 2011

Sydney

Snabb update!

Byron bay var helt underbart, gillade verkligen den avslappnade stamningen. Och surfingen var helt super! vi tog var andra surflektion, och instruktoren var jattebra! nu kanske vi tillochmed skulle klara av att fanga en vag pa egen hand! haha! forhoppningsvis far jag mojlighet att trana mera under de kommande manaderna! superkul ar det iaf!

I Byron tog vi ett spontanbeslut, och bokade ett flyg till Ayers Rock!! Ingick inte precis i planerna, men nu aker vi till the Red Centre! ska bli helt ofattbart kul!

Fran Byron akte vi till Coffs Harbor, som sakert ar ett jattefint stalle, men vi hade mest bara otur med vadret. Som tur var hade de en surf tavling pa gang just nar vi var dar, sa vi hade nagot att gora aven om det inte var strand vader precis. Vi stannade endast en natt och tog sedan nattbussen till Sydney. Hit kom vi imorse. Har hunnit vandra runt lite i staden, och jag gillar den skarpt! visst ar det en storstad, men anda inte lika hektist som jag forestallt mig. Vi har tagit vara obligatoriska turist foton av Opera huset, sa allt ar under kontroll:) vadret har varit fint idag, och hoppas pa likadant imorgon, nar vi vill kolla in stranderna. Vi ar i sydney till mandag, da hoppar vi pa flyget till Ayers Rock!!! ska joina en tour, med vandring i nationalparker, camping och naturligtvis se den Stora stenen bade i solnedgang och uppgang! blir sakert en haftig upplevelse! Pa fredag flyger vi tillbaka till Sydney, och dagen efter ar det dags for Jeanette att soka sig tillbaka till Finland! Va!? har 6 veckor gatt da redan?!? sjukt! men ojoj, vad vi hunnit med massor!

Och mitt aventyr fortsatter efter det!:)

Kram fran Sydney

2 kommentarer:

Maj-Viol sa...

Hej Johanna kanske du oxå kommer hem till ett regnigt å kallt finland h mamma.

Johanna sa...

Mamma, det ar det nog inte sa varst troligt att jag gor..! men tack for forslaget;)