torsdag 20 oktober 2011

Cooma

Jag spenderade 3 underbara dagar i Cooma tillsammans med mina vanner Kathy och Kirsty. I lordags kom kathy och plockade upp mig fran hostellet i sydney dar jag bodde. Vi for sedan till hennes dotter som bor i staden, och at fruksot och jag fick traffa hennes vanner. Sedan korde vi den langa vagen till Cooma, tog val ca 5h tror jag. Cooma ar en liten stad in mot landet, ligger vid Snowy mountains, dar Australiens hogsta berg finns och skidanlaggningarna (man kan namligen aka slalom har vintertid). Sot liten stad (storleksmassigt nanting mellan esse och jeppis) men inget stalle jag skulle kunna bo pa i australien, har har de naligen seriosa minusgrader och sno pa vintrarna. Och sant har jag nog av hemifran;)

Att besoka Cooma och fa bo hos Kathy var dock himmelrike! speciellt efter att ha varit pa resande fot i 6 veckor, sovit for lite, festat for mycket, atit dalig mat, sovit i hogljudda dormrum och helt enkelt varit i gang hela tiden fran tidig morgon till sena kvallen... I cooma blev jag totalt bortskamd och behandlad som en prinsessa! jag fick vila ut, ata god mat och bli ompysslad:) Val framme i cooma forsta kvallen visade Kathy mig snabbt omkring i staden och sen blev vi bjudna till kirsty och hennes man pa grillkvall. Det var en mycket trevlig kvall, och kathy tog med en 80$ champagne flaska hon sparat till ett "speciellt tillfalle", hon tyckte tydligen att min visit var god nog for den! nasta morgon blev jag vackt med FRUKOST PA SANGEN. jag tror jag dog och kom till himlen! basta strarten pa dagen och hela dagen fortsatte i samma stil. Vi for sedan ut till ett cafe dit de gar varje morgon for att dricka en kaffekopp innan de gar till jobbet. Bade kathy och kirsty hade ledigt fran jobbet den dagen, sa vi tillbringade dagen tillsammans. Besokte museum, fick en guidad rundtur i cooma, sedan korde vi till snowy mountains, ca 1h fran cooma. Det var annu sno pa toppen av bergen! hade en ljuvlig lunch (som jag naturligvis inte fick betala nagot av). Tillbaka i cooma pa kvallen besokte vi nagra av kathys vanner och at rakcoctail och den godaste ceasarsalladen nagonsin. Sov extremt gott den natten, och blev jag inte vackt med frukost pa sangen igen nasta morgon! hur lyxigt som helst:) Det blev dock min sista dag i Cooma for sedan tog jag en 9 timmars buss till Melbourne.

Och har ar jg nu, tillbaka i "hemstaden" melbourne! lyckades pricka in med vadergudarna att vadret skulle vara fint, och igar lag jag pa stranden i ljuvliga 28 grader:) efter den kalla vintern var jag osaker om det alls kunde bli varmt har;) resten av min vecka ska jag bara ta det lugnt, vila upp mig, ga pa gym, och forbereda mig for nasta res-etapp! om en vecka flyger jag till Perth och ska resa vastkusten, osaker om pengarna kommer att racka till att gora hela kusten, men jag reser sa lange pengarna racker:) det ar sa man ska leva livet!

Inga kommentarer: