måndag 3 oktober 2011

Byron Bay

Vart har 4 veckor tagit vagen redan? konstigt hur snabbt tiden gar. Jeanette har nu mindre an 2 veckor kvar innan hon flyger hem. Jag har ju som tur ar flera manader kvar:)

Efter Noosa akte vi till Brisbane, dar vi couchsurfade hos ett jattetrevligt polsk par. De har bott i australien i ett och ett halvt ar, mannan jobbar och tjanar tydligen mycket pengar, for de bor i en underbar stor lagenhet och tjejen ar hemmafru;) Vi stannade endast en natt i Brisbane, jag har tidigare besokt staden och tycker inte den har nagot speciellt att erbjuda. Men var couchsurfing upplevelse lamnade ett mycket positiv bild av staden! Det kandes nastan lite halv lyxigt att bo hos Aga och hennes man. Och sa gastfrivanliga! precis som alla andra couchsurfare jag traffat pa (jag lovar er, om varlden styrdes av couchsurfare sa skulle det vara en mycket battre plats att bo pa) ;) De lagade god middag at oss, och vi hade en trevlig kvall tillsammans med ett tyskt par som ocksa couchsurfade dar. Det roliga var att de inte skulle ha accepterat min couch request eftersom de redan hade 2 andra som couchsurfade hos dem just da. Men eftersom tjejen Aga (av nagon konstig anledning) alskar Finland, sa bjod hon dit oss! Vi hade bra med rum iaf, eftersom deras lagenhet var mycket rymlig:)

Nasta dag akte vi vidare till Surfers Paradise, tillsammans med min van som flygit in fran Melbourne over helgen. Vi tillbringade 2 natter i Surfers, mestadels av tiden pa stranden. Och om jag vetat att det en dag senare i Byron Bay dar vi ar nu, skulle bli kallt, sa skulle jag ha uppskattat varmen och solen annu mera da!

Byron Bay ar en avslappnad mindre stad, massa surfare och typer som tycker om att chilla och inte ta livet sa allvarligt haller till har:) Tyvarr har vadergudarna bestamt att Johanna och Jeanette har fatt tillrackligt med sol under sina 4 veckor, sa nu har det blivit kallare och inget strandvader alls...:( Imorgon tanker vi trots allt trotsa de kalla vindarna och dra pa oss en wetsuit och ta en surflektion!

Vart det bar av harifran vet vi inte annu! kanns inte lockande att aka langre soderut nar det blivit kallare...kanske hoppa pa ett flyg och aka tillbaka till cairns, haha! Vi far se:)

Inga kommentarer: