onsdag 9 februari 2011

Melbourne och Adelaide

Hej allihopa! va tiden gar! en vecka spenderade jag i den ljuvliga staden Melbourne. Natten till tisdag hoppade jag pa nattbussen till Adelaide dar jag ar nu. Jag gillar vad jag sett av landet Down Under sa har langt, otroligt vanliga manniskor, och fina landskap. Dagarna i Melbourne spenderade jag mest med att strova runt tillsammans med personer jag traffat pa hostellet jag bodde pa. Sen gjorde jag ocksa en 2 dagars Great Ocean Road tour. Great Ocean Road ar en ca 250 km lang stracka langs kusten mellan Torquay och Warrnambool, oerhort vackert med klippformationerna 12 apostlarna.


Langs rutten stannade vi vid manga sevardheter, strander, nationalparker dar vi fick se koalas, kangurur och emus. Vi var ett bra gang med pa resan,endast unga backpackers som mig sjalv, sa vi hade jatteroligt tillsammans!

Vadret har varit lite uppochner har pa sistone! ena dagen var det 36 grader varmt, nasta spillde regnet ner och det blaste lika kallt som en hostdag i Finland. I fredags i Melbourne fick man nastan lov att vada i vattnet efter att det spillt ner i bara nagra timmar. Som tur var blev det inte nagon oversvamning av det.

Som sagt befinner jag mig i Adelaide just nu, tanken ar att jag ska fundera ut vad jag ska gora har nast. Nagot funderande har jag dock inte hunnit med. Bor nu hos en couchsurfare en bit utanfor staden. En alldeles underbar tjej som heter Katie, och hennes flatmate Cameron. Dessutom ar har ocksa en annan couchsurfare, Eva men hon bor i sin bil ute pa gardsplanen! Katie har en massa planer och aktiviteter pa gang hela tiden sa det ar bara att hanga pa! sa lange hon jobbade igar akte jag och Eva ivag till stranden (valdigt praktist att hanga med nagon som har bil). Pa kvallen motte vid sedan upp med Katies kompis och hajkade upp till Adelaide Hills for att se solnedgangen. Vi hade en otrolig utsikt over hela staden, och nar solen gatt ner, lyste staden under oss upp i morkret. Vi satt under stjarnhimlen och njot av ett glas rott och picknicken vi hade med. Magisk kvall. Idag har en annan av Katies kompis lovat ta oss med och segla! ska bli skitskoj! Imorgon tror jag vi ska aka och campa. Massor pa gang hela tiden! tids nog lar jag val fundera ut de praktiska grejerna som jobb, lagenhet, bankkonto, osv. Men forst tror jag att jag ska njuta av stunden:)

Massa Kramar!!

Inga kommentarer: