torsdag 6 januari 2011

Snart åker jag!

Jo det börjar snart bli verklighet! På söndag lyfter planet och första anhalt är SINGAPORE. Där är jag 3 dagar och flyger sen till BORNEO som är en del av MALAYSIA. På Borneo kommer jag att tillbringa merparten av min tid i Malaysia. Det kommer att bli en del äventyr, det jag ser mest framemot är att ta dykcertifikat på ett av världens vackraste dykplatser. Vill även ut på djugeltrek och hade tänkt bestiga ett berg, Mt Kinabalu. Men måste ta en ny funderare på det där berg-bisnes dock, kan hända det blir lite för dyrt för min budget, sen har jag inte hunnit skaffa ordentliga vandringsskor heller... Sista anhalten i Asien blir KUALA LUMPUR (Malaysia) där tillbringar jag 3-4 dagar (minns int) innan jag flyger till AUSTRALIEN. Landar i Melbourne, därifrån har jag sen tänkt ta mig till Adelaide som antagligen blir min boningsplats några månader framöver. Har ännu inte hört något om min fysioterapi-licens godkänts eller ej...men det lär väl visa sig.

Börjar kanske bli lite spännande, men vad jag riktigt har gett mig in på tror jag först jag kommer att fatta när jag sitter på flyget. För att chocken inte ska bli för stor när jag ensam och utlämnad landar i Singapore så kontaktade jag lite couchsurfare, så nu har jag ett gäng lokala singaporeaner (eller vad man nu kallar dem) som lovat visa mig runt i stan. Vi börjar så här så ser vi vad det blir till!:)

/Johanna

1 kommentar:

Charlotta sa...

Hejsan, nu är du väl på andra sidan jorden :) Ha det så bra, ta hand om dig och se till att fota massor! Vi kommer att sakna dig, tänk på oss när du njuter av värmen ;)

/Charlotta