onsdag 12 januari 2011

Singapore!

Jaa! nu ar jag har! Aventyret har borjat! Resan gick bra och jag landade i ett hett och fuktigt Singapore i mandags. Tog ett sista minuten beslut att bo hos en couchsurfare, vilket visade sig vara en riktig lyckotraff! Bor hos Porus en indisk kille i hans jattefina lagenhet vid Harbourfront. Vi klickade meddetsamma och har pa en kort tid blivit jattegoda vanner! Redan forsta kvallen tog han mig ut i singapores nattliv och vi hade sjukt roligt!

I tisdags hade jag planerat med en annan couchsurfare, Yvonne, att vi skulle vandra i ett naturreservat, tyvarr spillde regnet ner sa vi var tvugna att stalla in var hajk... Vi mottes istallet upp i Chinatown och lunchade kinesisk och at ostron, och sen visade hon mig runt i city. Yvonne ar en blivande fysioterapeut som studerar i Australien (brisbane), sa ni kan ju tanka er att vi hade mycket att prata om!:)

Nar jag och yvonne skildes at for jag ivag till nasta mote! haha! nasta couchsurfare som ville visa mig stan hette Darren och var en himla schyst typ! Vi promenerade runt i little India och arabkvarteren, at middag pa den basta indiska restaurang jag varit pa, och chillade sen pa ett cafe med en tekopp. Mycket bra dag!:)

Nu ska jag snart ivag och traffa en tjej som heter Nabilah, vi ska sightseea lite i city och sen picknicka i Botanic gardens. Det har med att joina couchsurfing ar nog nat av det basta jag gjort! man traffar sa himla mycket trevliga manniskor:) Det var faktist sa manga som kontaktat mig och ville visa mig runt i stan att jag tyvarr har alltfor lite tid har i Singapore...sa darfor har jag styrt upp en traff med allihopa samtidigt ikvall! vi blir ett stort gang som ska ut pa drinkar i singapores nattliv. Kommer att bli skoj!

Singapore tycker jag att har mycket att erbjuda. Pa ett satt kanns det inte alls som att man ar i asien (om man bortser fran alla asiater som springer pa har), Singapore ar nog den mest stadade och prydliga stad jag varit i, inte ett litet roskpapper skulle ligga marken! Sa mycket natur finns det inte har, utan det ar den ena mer imponerande skyskrapan efter den andra. Och klimatet ar det val bara att vanja sig med, man svettas konstant!

Min resa har fatt allra basta borjan! annat kan inte sagas!

Kram till alla dar hemma!

1 kommentar:

Sara sa...

Jee, vad roligt att det är liv i bloggen igen! Berätta meeer! Sitter här i ett grått och regnignt Åbo o sku gärna drömma mej bort till orangutangfyllda djunglar och sandtstränder... behöver bara lite hjälp! ;)