lördag 14 februari 2009

Nedräkning...

Ja kära vänner... Endast 2 veckor och nån dag kvar... Tiden har verkligen gått jättesnabbt sen jag bokade min biljett till asien i höstas. Hela hösten gick i ett svisch pga intensivt skrivade på examensarbete. Sen kom julen, och efter det började praktiken. Där jag har trivts utomordentligt bra. En vecka kvar på malmska nu. De här 6 praktikveckorna har även de gått otroligt snabbt! har inte egentligten känts som om jag haft praktik, utan mer som att jag faktist har jobbat där på riktit. Utan lön då förstås...
Nästa vecka kommer säkert den också att svischa förbi utan att jag märker det. Sen har jag en vecka ledigt, för planering och sista minuten fix inför resan. Och sen tamejfan bär det ju iväg!!

Av nån konstig anledning har resan inte börjat kännas verklig ännu. Kanske för att jag har haft fullt upp med allt möjligt under hela hösten och vintern. Nån resfeber har jag alltså inte. Den kommer säkert först på vägen till flygplatsen. Men visst har resan funnits i tankarna mest hela tiden. Allt jag gjort under de senaste månaderna har gjorts med resan i åtanke. Gymmet har varit mitt andra hem den senste tiden, vill ha bra kondition och stark rygg för att orka vara på resande fot med en tung ryggsäck i 3 månader. Inga onödiga inköp har gjorts, vad ska jag med nya kläder när jag ändå ska ut och resa och gå runt med samma shorts och t-shirt veckor i sträck. Osv.
Hade iochförsig lovat mig själv i höstas att jag skulle lära mig att leva i nuet och njuta av varje dag och inte bara planera för saker i framtiden. Men...tar tag i det i senare skede istället!;) kanske skulle vara en bra sak att börja med på resan:)

Inga kommentarer: