torsdag 16 februari 2012

Nar vaggen kommer emot...

...da kommer den med besked! Mina galna 16 timmars arbetsdagar har nu kommit till ett definitivt slut. Det var bara en tillfallig period med tva jobb, men i slutandan holl det pa att ta kal pa mig! Efter min sista dag pa restuarangen stupade jag i sang, och kom knappt upp darifran igen. Har aldrig varit med om att vara sa fysiskt och psykiskt utmattad. Men, som sagt, det ar over nu:) och nu jobbar jag endast pa ett cafe medan jag soker dromjobbet:)

Forsoker nu aterfinna friden som inte riktigt funnits i mitt hem den senaste tiden. Har haft problem med en housemate som inte betalar sin hyra och rakningar, samtidigt som en annan bestamde sig for att flytta ut, och en annan har varit utomlands i flera veckor. Det har varit tva jobbiga veckor med mycket stress, men nu borjar allt lugna ner sig. Hon som inte betalar sin hyra far flytta ut, och jag har nu efter att ha intervjuat en miljon manniskor (kanns det som) hittat tva fantastiska personer att flytta in och fylla de tva tomma rummen. Min tredje housemate kommer antligen hem i helgen fran sin semester, sa far hoppas hon ar nojd med mitt val av hyresgaster. Men det tror jag:) Vi kommer nu att vara 4 tjejer i huset, nar Isabela (fran colombia) och linnea (fran sverige!) flyttar in :)


Okej, let's start living:)

4 kommentarer:

Charlotta sa...

Ta hand om dig Johanna, du är ju på ditt livs resa det är inte meningen att du ska jobba dig sjuk, det vet du :) Hoppas du hinner njuta mellan varven också. Kram!

Sara sa...

Usch då, det låter inte alls trevligt. Bra du bara har ett jobb nu iaf och så får vi hoppas att de nya kämppisarna inte ställer till med några problem!

kram

PS. Om en vecka åker jag utomlands igen också, jeeej! :)

Johanna sa...

Jo nej, ar ju faktist pa "holiday", sa sadar ska jag inte bara mig at igen;) Nu ar allt mycket battre, sen jag tog ner pa jobb tempot, och fatt ordning i huset:)

Sara, vart bar det av?!?

Sara sa...

Bra du börjat ta hand om dej igen. O bra det finns folk som säger till när det blir lite väl mycket. :)

Jag ska åkta till la Réunion. Blir superbra!
http://www.reunion.fr/en/home.html